2014. október 31., péntek

Németország - Visszaemlékezés | Hamburg

Nos, úgy volt hogy ma egy vendég poszttal jövök amit a legjobb barátnőm írt volna nektek (mostantól Zs), de sajnos otthon felejtette a begépelni valót úgyhogy ezt most el napoltuk. De ígérem 
hamarosan ez a bejegyzés is jön.
De így hát jöjjön a Hamburgi beszámolóm.

Én + Elba part
Először is kezdeném az előző nap estéjével, ugyanis a többiek este azzal fogadtak, hogy ők márpedig meg szeretnék nézni a Fischmarkt-ot és halakat kóstolni. Na, már pedig ez engem annyira nem érdekelt végül is belementem, hogy mennyünk nézzük meg ez is látnivaló és érdekesség. 
Fischmarkt épülete.
Ehhez viszont nagyon korán kellet kelni ugyanis a piac csak 11-ig volt nyitva, tehát ha látni akartunk is valamit, akkor 8-ra oda kell érni. A lakhelyünktől  Hamburg bő két órára volt tehát az azt jelentette, hogy 6 kor már a vonaton kellet ülni. 
Általában én voltam az, aki a menetrendet összeegyezteti és a látnivalókat is sorba rakta, hogy minél több dolog beleférjen egy napba.
Mindent lecsekkoltam megbeszéltem mindent a másik városban lévőkkel hogy ekkor és ekkor találkozunk velük és lefeküdtünk aludni.
Hajnali 4-kor csörgött az óra. Hogy mi? Jól olvassátok, 2 óra kell, hogy mind a négyen bekerüljünk a fürdőbe és meg is reggelizzünk plusz a fél órás séta a vonatállomáshoz.
Pályaudvar egy része.
Gondoltam én kezdek én a fürdőben közben beszélgettünk R-el, hogy ő szoknyát venne persze lebeszéltem, mert maga a lakás is nagyon lehűlt (hála annak is hogy hajnalba nem megy a fűtés) mert kinn is hirtelen hűlt le az idő ( ha jól emlékszek akkor esett le az első hó is ami nem maradt meg de az időt lehűtötte).

Tömegközlekedési térkép
És ekkor jött az első probléma az én drága szobatársam G az egész Fischmarkt ötlet kitalálója nem volt hajlandó felkelni, mert, hogy hideg van és fáradt neki nincs kedve persze rángathattam én, de nem sikerült kikeltenem.
 Így hát a kontaklencsével a kezembe (akkoriba lencsét hordtam most már egyre ritkábban hordom, de ezt a történetet máskorra hagyom) kiszóltam neki hogy mi lesz, felkelsz vagy megyünk az eredeti idő szerint?? Válasz:- 2óra múlva kelts fel.
Tehát fogtam magam és visszamentem még én is egy picit aludni. Hogy a többiek visszafeküdtek-e azt nem tudom, de azt hiszem R nem. Ő olvasott meg ilyenek L, meg mint kiderült fel se kelt 4kor tehát neki nem tűnt fel az egész „vita”.
http://www.hamburg-travel.com/attractions/best-of-hamburg/elbphilharmonie/
Elbphilharmonie 
2 órával később mindenki felkelt így az eredetileg tervezett időben el is indultunk, de így a Fischmarkt le lett fújva.
Amikor megérkeztünk akkor volt időnk a másik csoport érkezéséig így hát körbenéztünk vettünk (vettem) dönnert (ez a németek nagy kedvence olyasmi, mint a gyros). Aztán mivel volt még időnk ezért benéztünk a Saturnba is (ami megdöbbentő volt kint előfizetés nélkül fele annyi egy mobil, mint itthon azért ez fura).
Felvonulás
Majd megérkezett a másik csoport is üdvözöltük egymást majd úgy határoztunk, hogy szerzünk térképet. Hát a találkozás nem úgy sikerült, mint ahogy terveztük az egész ellenszenves volt mire én bepöccentem.
 A másik csoporttal együtt jöttünk, ki de olyan tehetetlen volt a csoport szétszórt meg minden, hogy mi úgy döntöttünk, hogy elköszönünk és lelépünk. Mint kiderült nem úgy indult a másik csoportnak, ahogy akarták nem szervezték meg az egészet így veszekedések voltak egész reggel és felénk vetítették ki. Hát ez van. Találkozunk velük beszélgettünk velük ennyi.
Tehát leváltunk róluk, de így nem volt térkép (mint kiderült a másik csoportból a csajszi odament a pulthoz, de végül nem is kért, mert remélte, hogy majd mi kérünk).
Forralt bor és a bögre *-*
Végül is megoldottuk, mert a Metro aluljáróba meg ilyen nagyobb helyeken voltak térképek és befotóztuk a részleteit, amire szükségünk volt és elboldogultunk.
Városháza
Először megnéztük a Városházát és az előtte elterülő hatalmas karácsonyi várást.
 A sétálóutcán haladtunk a városháza felé épp egy karácsonyi felvonulása csöppentünk, ami elképesztően jópofa volt nekem nagyon tetszett. 
Miután mindent megnéztünk a karácsonyi vásáron áttörtünk és forralt boroztunk (csak a bögre kedvéért… ja, nem: D) amúgy életemben nem ittam még ilyen finom forralt bort.. nyammi.
Metro ( Unterbahn)
Tehát ezek után úgy döntöttük, hogy nyakunkba vesszük a hamburgi tömegközlekedést és találomra kiválasztottuk az első metrót (ami náluk Unterbahn). 
Hajó
A térképen kinéztük az (első) célpontunkat, ami azért a Fischmarkt volt, mert az épületet meg akartuk nézni (ami nagyon szép). Amikor leszálltunk semmi jelzés nem volt ezért találomra elindultunk valamelyik irányba (szerencsére jó irányba) és sétáltunk negyedórát, míg véletlenül egy nagy fa mögött megláttam eldugva táblát, ami jelezte, hogy itt kell lekanyarodni a piachoz. 
Épületek között viz
A piachoz vezető úton egy parkon  mentünk át és onnan egy vöröstéglás házakkal teli utca követett. Körbenéztük a halpiacot fogózkodtunk és ezek után úgy döntöttünk hajókázunk ugyanis a vonatjegyünk jó volt a tömegközlekedési hajóra is.
A nagy tömeg

Ezek után felszálltunk az Oberbahn-ra mert miért ne itt ilyen is van és elmentünk megnéztük Elbphilharmonie épületét (ami még épül és félkész és normálisan lefotózni nem lehetett, mert akkora) ami, egy kis szigetféleségen van. Először úgy gondoltam, hogy ez az egyetemi városrész de, most már nem tudom. 

Nagyon szép útépítésű épületekkel volt tele építve az egész és minden házsor között víz volt nagyon érdekes és egyben nagyon tetszetős volt a koncepció (kicsit Velence fíilng… nem jártam még Velencében majd februárba megyek (előzetesnek vége)). Ezek után szuveníreztünk szinte itt vettem mindenkinek ajándékot majd visszasétáltunk a városházához ott is vásárolgattunk és elindultunk a Hbf-re. 

Kávé hazafele

Mivel volt még egy 45 percünk a vonatindulásig így kávéztunk és körbenéztünk.  Mint már mondtam az egész olyan, mint egy pláza. haza körülbelül olyan 8 fél 9 körül érkeztünk és szerencsére a másnap is pihi volt.

Ui., amit kihagytam, hogy a Fischmarkt előtt elmentünk megnézni Hafencity-t de ebbe semmi izgi nincs még ugyanis ez Hamburg épülő város része.

A következő bejegyzésben a másnapi pihiről fogok írni pár sort és leírom a Brémai városnézésünket.

Réka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...