2016. július 17., vasárnap

Mogyoróvajas sűti egy kicsit egészségsebben

Kezdjük ott hogy egy pár hete próbálok egy kicsit egészségesebben élni és a családomat is erre bírni, persze nem hátrány, ha ledobnék pár felesleges kilót.
Nos, ezért szívesen próbálgatok olyan édességeket amik egészségesebbek.

Mivel teljesen elhagytam a fehér lisztet, ezért az volt az első, hogy egy olyan sütemény kreáljak amiben nem található fehér liszt.
A cukrot is próbálom kerülni, de egyelőre ezt még a süteményeknél nem sikerült, de hamarosan ezen is változtatni fogok.


Nos a recept nagyon egyszerű és hamar elkészíthető.
Hozzávalók:
50g Zabpehely liszt
90g Mogyoróvaj
40g Cukor/Barnacukor
1db Tojás lehetőleg kisebb fajta legyen
50g Vaj/Ráma
1ts Sütőpor, de kihagyható volt hogy nekem is kimaradt

Először a kimért vajat, a mogyoróvajat, a cukrot és a tojás kihabosítom egy robotgéppel, majd a zabpehelylisztet és a sütőport egy fakanál segítségével hozzá keverem.
Kikanalazhatjuk azonnal is kb. 12db süteményt kapunk, de berakhatjuk a hűtőbe is egy órára, hogy egy kicsit visszaszilárduljon, igazából teljesen mindegy. Én nedves kanálla kiszoktam gombócozni és egy nedves villával #hastag jelet szoktam bele nyomi ( amúgy az amerikaik nyomják ezt a mintát a mogyoróvajas cookies-okra)
180°C°-on légkeveréses sütőben kb. 15 perc alatt készre sütjük.
És fogyasztható is.

Remélem kipróbáljátok és ízleni fog, ha kipróbáljatok és lőttök róla egy fotót azt nyugottan megoszthatjátok velem. (russka1234@gmail.com)



Réka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...